Tuesday, March 15, 2011

Διευρυνόμενες νησίδες αριστείας

του Κώστα Μ. Σούκουλη

Καθημερινή

15 Μαρτίου 2011

Τους τελευταίους μήνες, ενόψει της σχεδιαζόμενης νομοθετικής αλλαγής, υπάρχει αρκετά έντονη δημοσιότητα σχετικά με το επίπεδο των ελληνικών Ανωτάτων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων (ΑΕΙ), τόσο από μέλη της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας, όσο και από εφημερίδες και κρατικά κυρίως κανάλια. Η παρουσίαση, παρόλο που εστιάζεται σε μερικές μόνο ακραίες αρνητικές περιπτώσεις, δίνει τελικά την εικόνα μιας γενικής απαξίωσης με κύριους, αν όχι αποκλειστικούς, υπευθύνους τους καθηγητές.

Κι όμως, τις τελευταίες δεκαετίες υπάρχει μια εμφανής, συνεχής και σημαντική πρόοδος των ελληνικών πανεπιστημιακών τμημάτων, με βάση συγκεκριμένα κριτήρια, που αφορούν, πρώτον, την προσφορά ενός σύγχρονου προγράμματος σπουδών και, δεύτερον, την παραγωγή νέας γνώσης, μέσω της ερευνητικής δραστηριότητας. Το δεύτερο κριτήριο τεκμηριώνεται εύκολα από τον αριθμό των δημοσιεύσεων και των αναφορών, που κατατάσσουν την Ελλάδα περίπου στην 28η θέση στον κόσμο στην Επιστήμη Υπολογιστών, στις Γεωπονικές επιστήμες, στην Κλινική Ιατρική, στη Φυσική, στη Χημεία, στη Βιολογία, στην Επιστήμη Υλικών, και στα Οικονομικά. Αν λάβει κανείς υπόψη και τον πληθυσμό, η Ελλάδα κατατάσσεται μέσα στις 20 πρώτες χώρες. Αυτή η επιτυχία οφείλεται σε μια μειονότητα εξαίρετων καθηγητών, άλλα και φοιτητών.

Περισσότερα

No comments: